måndag 13 september 2010

Trollskog och bollfrans!

Har precis sytt klart en liten singoallaklänning med matchande tights, båda i storlek 74-80. Det gula, jättesöta tyget heter Trollskog och köptes hos http://www.nimana.se/ Nu är det tyvärr slut hemma hos mig!

Samma mönster ur sy og stik som vanligt. Den här gången satte jag dit en brun bollfrans ner till och uppe vid ärmarna som detalj . Bollarna är supersmå och hittades på Panduro Hobby. Har faktiskt aldrig sett bollfrans med så små bollar förut. Jag kände i alla fall för att testa dom på ett litet klädesplagg.

Är det någon som vet hur bollarna ser ut efter tvätt?


Tightsen var ett helt nytt mönster för mig som jag hittade i Ottobre Design. Där gick dom under namnet jodhpur. Dom har fusksprund i bensluten och knappar som dekoration, trots det extra arbetet var dom lätta att sy!

Mönster: Singoalla ur Sy og Stik 0-3 år, tightsen hittar du mönster till i Ottobre Design nr 3 2010.

Material: Trollskog från http://www.nimana.se/, tror det var ekologiskt också!
Brun trikå från http://www.jofotex.se/ samt bollfrans från http://www.pandurohobby.com/

Positivt: Att jag har lyckats hålla mig i från att köpa några nya tyger denna månad som jag lovat mig själv ......
Negativt: ..... att det sprack idag när jag svängde in på Panduro och hittade ett jätefint!


6 kommentarer:

  1. Sååå fina detaljer, både på tightsen och m bollfransen!

    SvaraRadera
  2. Underbart sött set! Synd att man inte har någon som rymms i de kläderna:) Bollfransen är hur söt som helst, det är bara att hoppas att den håller sig i tvätten.

    SvaraRadera
  3. Vilket sött set! Gillar detaljen på byxorna och bollfransen är pricken över i:et!

    SvaraRadera
  4. Söta kläder och coola bollar! Jag vill gärna läsa hur de håller i tvätten sen.

    SvaraRadera
  5. Åh, vilket superfint set! Så läckert med bollfrans å byxornas detaljer.

    SvaraRadera
  6. De var superfina. Finns de i vuxen storlek måntro?
    Bollfransen blir nog spännande att tvätta. Skulle nog rekomendera tvättpåse när de körs i maskin. Kanske också att du vänder dem ut och in.
    Lycka till.
    Ps. vilken glädje att få skapa så mycet som du gör med dessa fina tyger.ds.
    /örebroaren

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails