fredag 17 september 2010

Riktigt färgglatt!


Ja, det blev det när jag plockade fram ett mönster på tunika jag använt tidigare men då med kort ärm och sprund mitt fram. Nu var det dags igen, men efter som vi går mot kallare tider så förlängdes ärmen och sprundet flyttades upp en bit mot axeln. Annars samma som tidigare!

Som ni ser syr jag i större storlek igen. Nu är det okej att sy till H igen, hon till och med frågade lite stött om jag slutat sy åt henne helt!?! Genast var jag på symaskinen för här fattas överdelar till hösten och vintern!

Måste också skriva några rader om tyget som jag är helt kär i för stunden. Har köpt det på Panduro och det har jättehärliga färger och mönster i sig. Det är inte heller så stelt som vissa bomullstyger kan var. Känns underbart med lite färg i höst!

Mönster: Stoff och stil nr 63003 storlek 10 år.

Material: Bomullstyg från Panduro Hobby, svart snedslå plus en stor knapp.

Positivt: Att få sy till H igen och att jag fick så många svar på min fråga från förra inlägget. Lutar åt att jag beställer en Prymtång av Bibbi. Tack snälla ni!

Negativt: Dom något suddiga bilderna som togs sent i går kväll när vi var trötta båda två, men skulle det bli några bilder till detta inlägg var vi tvungna. Idag har nämligen H åkt iväg på klassresa till Barnens Ö och blir borta några dagar. Sambon med, gissa om jag ska sy!


Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Fin tunika! Kul att dottern vill att du ska sy åt henne igen, det är alltid kul att se vad du gör eftersom min dotter är lika gamal:)

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka att få sy till henne igen. Ja nu kan du producera dagarna i ända men glöm inte äta ibland. Det blir lätt att det glöms bort och särskillt om du är själv och inte någon påminner dig om mat :-).
    Ska nog också sy i em när man varit och röstat.
    /örebroaren

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken karamell, just detta vill jag ha på mig! som du vet måste jag till Panduro genast!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails