måndag 20 september 2010

Den lilla lila!


Fickorna har ett litet lagt veck som fixeras med en knapp


I helgen har jag sytt, inte massor som var tänkt men lite grann! I stället fastnade jag med att rita och spåna på nya modeller och projekt. Jag hade jättekul och det ska bli spännande och se om jag kan förverkliga några av dom!

Det som ändå vart sytt är den här klänningen i storlek 80. Tanken var att jag skulle testa ett nytt mönster och leka lite med knappar, spets och band. Något jag tycker är jättekul, och visst blir man lycklig när man lyckas få till en snygg eller djärv kombination som är lite extra!
Nu blev väl inte just den här klänningen en tio poängare men man måste ju våga prova sina ideer!

Lite om denna testklänning då, den har A-linje, små fickor och knäppkant fram. Bak sitter ett dolt blixtlås. Knäppkanten är bara en fusk variant, men ganska dekorativ enligt mig!

Mönster: Klänningens mönster kommer från Ottobre 3/2010. Fick dock rita om ärmen som satt illa.

Material: Bomullstyg och spets Panduro Hobby, knappar och veckband Ohlssons tyger.Blixtlås Tygverket.

Bäst just nu: Grönt och lila ihop!

Sämst just nu: Att jag fick sprätta bort och rita om ärmen. Turligt nog var jag inte stressad så jag tog det med ro.

14 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Härlig kombo med färger!! Ett set man blir glad av!

    SvaraRadera
  2. Åh, men den var ju hur härlig som helst!
    Varit sugen på modellen länge men inte tagit tag i det.

    SvaraRadera
  3. Vadå inte en tiopoängare!! Jag hade varit helnöjd om jag hade fått ihop en klänning med dessa färgkombinationer och snygga detaljer. Otroligt imponerande!

    SvaraRadera
  4. Wow vilka fina kläder! Älskar lila :)

    SvaraRadera
  5. Så himla snyggt set! Du är suverän på att kombinera massa färger och mönster läckert!

    SvaraRadera
  6. HUr fräscht och snyggt som helst!!!! Lila och grönt påminner om våren för mig, krokus och nytt gräs..... längtar.......

    SvaraRadera
  7. Vilken färgkaramell i höstrusket! Jättefin!

    SvaraRadera
  8. Hur fin som helst! Grönt o lila ihop är suveränt =)

    SvaraRadera
  9. vad fin den blev med massa genomtänkta detaljer!

    SvaraRadera
  10. Verkligen lyckat set. Tunikan är underbar!

    SvaraRadera
  11. Hur sitter klänningen på? Har sneglat på mönstret men tycker att det ser ut att ha för mycket vidd!

    Tycker att färgkombo och detaljer blev super tillsammans!

    SvaraRadera
  12. Håller med, den är vid. Man kan säkert ta in lite i sidorna utan problem. Kanske tygetvalet spelar in lite också!

    Dock hade jag mest problem med ärmen, har kollat mönstret i Ottobre en gång till och jag hade inte ritat av fel mönsterdel. Jag ritade själv om den innan jag vart nöjd, den första såg jättekonstig ut när den satt på plats!

    Det här blev inget nytt favorit mönster för mig!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails