måndag 6 september 2010

Ja, det blev en till!



Har återigen använt Gynthers grundmönster för blus men med vissa ändringar. Bla kortade jag ärmarna, i sprundet blev det knappar den här gången och modellen blev längre och vidare. Kanske man nu skulle kalla det en tunika i stället för blus!?!

Jag har använt tunna bomullstyger och kantat med snedslå i grönt som jag tycker blev väldigt snyggt ihop med det rosa. Dessutom hittade jag knappar i samma gröna färg med prickar på, precis som på kantbandet!

Kan konstatera att det här är ett väldigt bra grundmönster som är lätt att variera och förändra. Ideerna bara poppar upp när man håller på. Ja, jag gillar helt enkelt det här mönstret!

Mönster: Gynthers grundmönster för blus med ändringar, storlek ett år.

Material: Tyger, snedslå och knappar från Ohlssons tyger.

Negativt: Kan faktiskt inte komma på något.

Positivt: Alla snälla och trevliga kommentarer jag fått på sista tiden!

5 kommentarer:

  1. Denna blir jag glad av! Härliga färgkombos och kul med knapparna:-)

    SvaraRadera
  2. Verkligen härliga tyger ihop på en jättesöt tunika! Så söta matchande knappar du hittat också. "Lyllo" den 1-åring som får den!

    SvaraRadera
  3. Härligt frisk karamell, med de läckraste detaljerna!

    SvaraRadera
  4. så jättehärliga färger... jag älskar prickar och detta var verkligen jättfint, med knapparna som grädde på moset! :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails