onsdag 1 september 2010

Ett gäng fina mössor!


Jag fortsätter på mösstemat och visar upp fem stycken till. Det är riktigt svårt att sluta sy dom när man väl börjat, eller hur?

Det riktigt skriker om alla tyger att dom skulle bli snygga som mössor. Och jag måste ju prova och se........ Nå ja, mössor går ju alltid åt nu när det bara blir kallare och kallare. Tänkte att några får bli till presenter också, kan vara skönt att ha lite på lager!

Håller också på med att ta fram ett mönster på hjälmmössa för de minsta. Lite klurigt att få till men jag gör några olika varianter och ändrar en del under sömnadens gång. Hoppas kunna visa upp en liten mössa snart!

Mönster: Mitt vanliga på vändsydd mössa

Material: Tyger från bla http://www.znokdesign.se/ , http://www.jnydesign.se/ och http://www.jofotex.se/

Skönt: Att vardagen rullar på som den ska och vi är friska igen!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig samling mössor! Min favorit är den röda med stora vita prickar, hade nog inte trott att det skulle bli så himla snyggt med så pass stora prickar men det blev det verkligen!

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar just det tyget som är ett återbruk. Har tidigare varit en klänning som jag tyvärr växt ur.Nu kom det till användning på ett bra sätt!

    SvaraRadera
  3. Fina mössor och visst är det kul att sy mössor?! Snabbt brukar det gå oxå:) Håller med Anki om att den röda med stora prickar är favoriten. Skönt att ni är friska igen! Här undrar vi mest när någon ska bli sjuk nu när skola och dagis dragit igång igen...

    SvaraRadera
  4. Snygga mössor allihop! och den du visade på inlägget innan, den du tryckt på gillar jag massor!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails