tisdag 7 september 2010

Det var ju inte så svårt!




Nu har jag tittat och beundrat så många plagg med snygga, häftiga och fantasifulla applikationer på så nu tänkte jag att det var dags för mig att prova. Måste erkänna att jag var nervös, det ser så pilligt ut. Tyvärr är inte tålamodet på topp heller.

För att det inte skulle gå åt....... direkt letade jag efter en bra beskrivning med tips. Hittade en fantastisk beskrivning hos proffsiga Kokalal som jag följde från början till slut. Och det gick så bra!

Visst jag valde förmodligen den enklaste applikation man kan göra, en cirkel, men det var många nya moment! Ikväll har jag lärt mig något nytt, fantastiskt kul! Det är väl då man växer som människa, eller?

Dock fick jag klart för mig att min symaskin inte har Satinsöm som förmodligen ger snyggast resultat men tät sicksack fungerade ändå ganska bra.

Mönster: Welinders tunikamönster i storlek 74-80. Jag förlängde ärmarna.

Material: En gul gardin i bomull från Myrorna, samt spillbitar till applikationerna.

Negativt: Att jag känner mig osäker på storleken, tycker tunikan ser för liten ut för att passa en ettåring. Den är också väldigt smal, snäv i ärmhållen. Jag kommer nog ändra på mönstret, lägga till en cm här och där!

Positivt: Att jag gav mig på att sy en applikation. Vill nu även sy en i trikå, som ju måste vara mycket svårare!

8 kommentarer:

  1. Så kul att du vågat dig på applikationer med lyckat resultat dessutom! Det är minsann inte det enklaste tycker iaf jag... Min maskin har inte heller satinsöm så jag har kört med tät sicksack och hur jag än gör blir jag aldrig riktigt nöjd och det är väl anledningen till att applikationerna blir så få hos mig.

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du syr! Denna var jättesöt!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin blogg du har, hittade den nyss!! Applikationen blev jättefin! :)

    SvaraRadera
  4. Den blev ju jättefin! Gillar verkligen det gula tyget!

    SvaraRadera
  5. vilket härligt gult tyg... helt i min smak! Kanske också ska våga mej på applikationer nu då... :-)

    SvaraRadera
  6. Otroligt snyggt och inte kan man se att är ditt första gång, superproffsigt!!!!!!! LOVE IT!!!!

    SvaraRadera
  7. Mycket snyggt! Tygerna, kombon och sömnaden. Följde själv samma instruktion när jag gjorde min första för ca ett år sedan.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails