lördag 11 september 2010

Äntligen har jag ett "syrum"!

En tur till IKEA och sen hem och fixa
Bara en anslagstavla kvar att sätta upp!

Mitt "syrum" har tidigare varit köket. Köksbordet har varje dag blivigt fullbelamrat med symaskiner och allt annat man behöver. I början plockade jag undan så att vi kunde äta middag ihop men det blev jobbigare och jobbigare och på slutet har vi suttit lite hur som helst när vi ätit! Inte kul, så jag bestämde mig för att det måste gå att få till en plats där jag kan sy fast vi bor på 95 kvadrat där varenda kvm redan är utnyttjad.

Jag började med storslagna planer på att sätta upp en vägg och ta delar av vardagsrummet. Sätta in en praktisk skjutdörr så jag kunde stänga om mig . Då protesterade övriga familjen så det blev inget av med mitt "lyxsyrum"! Hade förövrigt även planer på att ta sätta upp en vägg i dotterns jätterum, men ni förstår väl hur det gick med det! (Här började hon gråta).

Då fanns det egentligen bara ett ställe kvar, hallen som har passage till alla rum. Inte optimalt kan man tycka men jag känner redan att det kommer att fungera för jag är så glad att jag äntligen har en plats att vara på. Nu kan familjen börja äta middag ihop igen!

6 kommentarer:

  1. Riktigt bra ställe tycker jag. Du har ju fått plats med mycket, trots era redan välutnyttjade kvm. Ser f ö jättetrivsamt ut hemma hos er!

    SvaraRadera
  2. nu blev jag allt lite avundsjuk :-) Det ser jättefint ut... och det är ju skönt att ha ett ställe där allt bara kan vara! Så sy på, kram...

    SvaraRadera
  3. Grattis till ditt fina syrum! Visst är det inspirerande när man fått sortera och fixa till sina saker.

    SvaraRadera
  4. Förstår så väl att det måste vara underbart att ha en egen plats att hålla till på och slippa använda köksbordet!

    SvaraRadera
  5. Toppen!
    En syvrå är ju ett måste, särskillt när man har det så kan man inte vara utan. Jag har suttit i en trång tvättstuga och sytt och sedan har jag delat syrum med arbetsrum. Innan vi flyttade sista gången var det ett krav att få ett eget sy rum. Nu är jag inne på andra rummet i vårat hus och det är mycket större än det förra rummet och framför allt ljusare med två fönster i vinkel. Tro inte att man kan ha ordning även om man har ett eget rum. Det blir lätt att det samlas på alldeles för mycket och det blir ett enda kaos. Städa får man göra ibland och då kommer lusten tillbaka när man ser vad som finns. I dag blev det inköpt fyra plastlådor där mina garner ska få plats. Nu kommer jag även att se dem lite bättre än i en över full korg och i halva rummets golvyta.
    /örebroaren

    SvaraRadera
  6. Vilken jättefin syhörna du har ordnat!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails