måndag 4 oktober 2010

Syglädje!


Att mixa och blanda tyger, färger och mönster måste vara bland det roligaste man kan göra, i alla fall enligt mig. Därför kommer det mer av det här!

En blus i storlek ett år växte fram här om kvällen. Jag tycker det blev en skön blandning av färger och mönster utan att det bli för mycket. Det är väl egentligen konsten, att stoppa i tid. Nog så svårt när man har kommit igång!

Mönstret har jag använt tidigare och är en favorit som jag plockar fram med jämna mellanrum. Lätt att ändra lite i modellen och på så sätt få varianter på originalet. Ni lär se mer av det i framtiden också!

Förändringen den här gången från originalet är ärmarna som är något utsvängda nertill. Ca 2-3 cm tror jag att jag la till i varje ärmslut!

Mönster: Taget från Barnetöj du selv kan sy 0-4 år av Elisabeth Gynther. En av hennes blusmönster har fått stå som förlaga till denna modell.

Material: Från Ohlssonstyger samt tyger från en lokal tygaffär i Örebro. Kommer inte ihåg namnet men den var stor och fin!

Positivt: Alla användbara tips ni ger som svar på mina frågor! Tack för att ni delar med er!

Negativt: Att jag har svårt att skriva eller svara på kommentarer just nu. Fel på den funktionen både igår kväll och idag!!! Ibland fungerar det men lika ofta kommer det upp error.

7 kommentarer:

  1. Härlig! Önskar ibland att jag tog mig tid och "lekte" lite med tyger och färger jag med...

    SvaraRadera
  2. Tack för svar på min nyfikenhet! Vilket härligt tyg i framstycket, och fina avskärningar med mixade tyger och detaljer!

    SvaraRadera
  3. Tack för bytet, första klänningen klar!

    SvaraRadera
  4. finta det blev med utsvängda armar! får också upp error mycket på sistone, mycket frustrerande... :-)

    SvaraRadera
  5. Helt underbar! Härlig modell och fina tyger! Sådant får jag inspiration av.

    SvaraRadera
  6. Förstår att du tycker det är roligt att blanda tyger för du är så bra på det! Superfint blev det!

    SvaraRadera
  7. Så fin blus! Härliga färger och kombinationer. Vad sugen jag blir på att sy något liknande. Jag har ju faktiskt mönstret!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails