torsdag 7 oktober 2010

Lyckat byte!


Jag har gjort ett byte med "smörsoppen siw" och jag är jättenöjd! Se vilket fint Hello Kitty märket hon broderat med sin symaskin. Fantastiskt, jag vet inte riktigt hur det går till men man blir bra sugen på en sådan masin. Önskelistan blir bara längre och längre!

Märket var tänkt som en överaskning år H som har en förkärlek för Hello Kitty. Hon är 9 år och inte så förtjust i hemsytt just nu! Tanken var att det här märket skulle få henne på andra tankar. Hur tror ni det gick? Jooo... det blev succé!!!

Märket hamnade på en tröja i en enkel modell. En blandning mellan tröja och tunika tänkt att ha till byxor. Den här gången har jag använt Meedom form 1,5 som grund. Bestämde mig för att gå ner en storlek till 8 år och då satt tröjan ganska bra. Gjorde några små justeringar som att förlänga ärmarna och ställa ut lite extra i sidorna. Slutligen bestämde jag mig för att kanta hals- och nederkant med svart. Rött, benvitt och svart, klassiskt och snyggt!

När det var dags att sy fast märket gick jag som vanligt in på blomma åker vagns blogg och kollar in hennes tutorial för applikationer. Den är super och lätt att följa!

Mönster: Eget, men utgick från Meedoms grundmöster för överdel storlek 8 år.

Material: Trikå och mudd från Jofotex i Söderköping.

Positivt: Måste ju bli byten. Jättekul att kunna hjälpa och lära känna en ny person på det sättet!

Negativt: I kväll, inget alls!

7 kommentarer:

  1. Visst är det kul med byten?! Kul även att dottern gillar märket och tunikan som ser jättfin ut i sin enkelhet.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg tunika, förstår att dottern gillar den.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att dottern gillad märket och vad snygg tunikan blev.

    SvaraRadera
  4. Den blev ju kanonbra, tummen upp :o)

    SvaraRadera
  5. Har man inte provat en brodermaskin så tycker jag du ska göra det. Först var jag anti så det sjöng om det. Brodera gör man för hand och inte på maskin, men när jag väl provat på så är det ju hur kul som helst. Tyvärr kostar de en del men man kanske inte behöver ha en värsting för 50.000 kr.
    Sött på en tuff tunika. Byte javisst, mer sådant.

    SvaraRadera
  6. Jätte snygg tu´nika den hade min dotter gillat.
    Roliga saker du gör

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails