lördag 9 oktober 2010

Blommig bodysuite!

Idag tänkte jag blogga om en bodysuite som syddes för ett par veckor sedan men som blev klar först nu. Det var bara tryckknapparna som saknades i grenen. I övrigt var den färdigsydd och låg och väntade på att min beställda prymtång skulle komma med posten. I veckan kom packetet från Bibbbis textil och jag kunde färdigställa bodyn!

Bodyn är sydd i en aprikos/rosa blommig velour och har solgula kanter och muddar. Jag tycker mycket om färgerna som blev väldigt "glada" ihop!

Kort inlägg idag för nu ska jag och familjen göra oss i ordning och sen ta oss ut i solen som skiner här i Stockholm idag!

Mönster: Ottobre nr 6/2009 modell Naava. Storlek 68.

Material: Blommig veluor och mudd från Stoff och Stil.

Vill passa på att tacka Lilla T så jättemycket för tipset om Photoscape. Har redan installerat det och kan tackvare tipset redigera och göra collage av mina bilder. Jag är både tacksam och glad för nu är det kul att jobba med bilder igen! (har tidigare svurit mycket över photoshop)

Ha en skön helg!

8 kommentarer:

  1. Ja, visst är det lätthanterligt! Kul att kunna hjälpa till =)
    Bodysuiten är jättefin. Härliga färger!

    SvaraRadera
  2. härlig bodysuite... och det blev fint med bilderna!

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du syr och så välsytt! Bodysuiten är supersnygg!

    SvaraRadera
  4. Det blev kanon fint med den gula kanten. Det behövs lite glada färger nu på hösten.

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig bodysuite! Jättefina färger!

    SvaraRadera
  6. Härlig bodysuit! Å vad snyggt fotocollaget blev. Var det smidigt att sätta i knapparna med prymtången? Har själv den billigare varianten "whitecroft" eller vad den heter å tycker jag bara lyckas med varannan, om jag har tur...

    SvaraRadera
  7. Kul att du hade hittat till min blogg! Vilka underbara kläder du syr, denna heldress är ju sagolik!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det gick smidigt att sätta dit tryckknapparna med prymtången, men plockade även fram hamaren och hamrade lite extra på varje knapp för att vara på den säkra sidan! Vet dock inte om det behövdes...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails