onsdag 13 oktober 2010

Förklädesklänningar



Jag fortsätter att sy av mina "spillbitar" medans jag väntar in tygerna jag beställt från bla Stoff och Stil. Tyvärr dröjer det nog någon vecka till innan jag har mina tyger, var lite seg med att beställa och hade dessutom svårt att bestämma mig för vilka tyger jag ville ha. Tänk vilka stora problem man kan ha!!!

Har sytt två förklädesklänningar till, samma mönster och storlek som i förra inlägget. Inte mycket att säga om sömnaden och modellen. Båda är inkörda nu och det går minst sagt fort att sy dom!

Däremot är jag jättenöjd med färg- och tygvalen, tycker klänningarna blev lite "extra" fina den här gången! Kul när man får en den där härlig känslan av att det blir bra och man känner sig nöjd!

Mönster: Avritad klänning i storlek 74.

Material: Spillbitar från tyger köpta hos bla Kalle Tex i Örebro och Tygverket på söder i Stockholm. Snedslån kommer från Bibbis Textil.

Positivt: Att det ser ut som om vi slipper penicillin den här gången. H har börjar piggna till igen!

Negativt: Att min kära tygsax nu har gjort sitt. Helt plötsligt började den kärva och blev jättetrög att få ihop. Försökte fixa det och då gick den sönder på riktigt! Bara att köpa en ny. Någon som kan rekommendera en bra sax för en vänsterhänt?

13 kommentarer:

  1. Åhh så fina! Helt underbara!! Du har verkligen lyckats med tygerna!! Jag gillar den modellen skarpt, har letat länge efter ett riktigt bra mönster men inte hittat något som känns perfekt.
    Är det endast applikationer eller är det riktiga fickor??

    SvaraRadera
  2. Måste säga en sak till när jag kantar med snedslå så tycker jag aldrig att det blir perfekt! Ser lite... vet inte riktigt hur jag ska säga. Men detta ser helt perfekt ut!! Måste vara mina tygval, ytterligare en annledning att jaga mera tyg :-)

    SvaraRadera
  3. Härlig modell, kul kombination av tyger!

    SvaraRadera
  4. oj, vad du är produktiv! Klänningarna är superfina...

    SvaraRadera
  5. Jättesöta allihop! Skönt att H är på bättringsvägen utan penicillin. M har också klarat sig utan och är pigg igen så imorgon blir det jobb för mig medan hon får vara hos mormor för att få en extra dag "hemma":)

    SvaraRadera
  6. Jättefina kombinationer på färger och mönster.

    SvaraRadera
  7. Åh så fina!!! Verkligen lyckade!!!

    SvaraRadera
  8. Jättesöta klänningar! Så färgglada!

    SvaraRadera
  9. Hej Tri&Mar, tack för alla dina härliga kommentarer. Jo, du undrade över fickorna och dom är på riktigt. Små och kanske opraktiska med snygga tycker jag!

    SvaraRadera
  10. Så underbara fina klänningar, proffsiga och färgglada, vill ha!

    SvaraRadera
  11. Så bedårande klänningar, alla kombos är ju tipp topp!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails