måndag 26 juli 2010

Ändrade planer!

Planeringsstadiet och en ny klänning tar form!


Vi kom inte riktigt i väg som planerat, magsjuka satte stopp för det. Tråkigt. Vi skulle inleda semestern med att stanna till hos vänner innan vi flög i väg. Nu får vi ses senare i sommar istället!

Fick därför ett par dagar extra hemma och passade då på att sy en tunika till. Nu slopades ärmarna helt och kantades med band i stället. I övrigt är det samma modell och längd som i förra inlägget.

Jag har som sagt var ingen uppsjö av tyger och fick "leka" med de tyger jag hade tillhands hemma. Brunt och rosa blev det denna gång men jag har redan gjort tygval till nästa tunika! Jag säger det igen: det här är jätterolig sömnad!

Mönster: Omgjort mönster från Ottobre nr 6/2009 modell Funny Enny.

Material: Bara tyger som redan fanns hemma bla ett örngott.

Har nu kommigt iväg som vi ska och har det underbart i solen, vi hörs igen om ca en vecka!

5 kommentarer:

  1. Åh, den klänningen är verkligen helt i min smak! Jätte fin! Kanske måste ta mig en titt på det mönstret jag med:) Men vad är detta för sommar med all magsjuka som surrar runt?! Tycker att det brukar vara vinter och lagom till jul folk drabbas av sånt. Skönt att ni kom er iväg till slut iallafall och ha det så skönt i solen!

    SvaraRadera
  2. En till godbit, supersnyggt ;-). Kul att du kunde använda av tyget som finns i din klänning.Önskar ibland att det fanns en tös att sy till, då hade det nog blivit plagg i denna modell.

    SvaraRadera
  3. Kanon fin klänning och även denna fina tunika helt i min smak. Du e helt otrolig på att sy.
    Må gott Antonija

    SvaraRadera
  4. De är så himla läckra dina klänningar!

    SvaraRadera
  5. Vilka jättefina klänningar du har sytt! Ha det så gott i värmen!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails