söndag 18 juli 2010

Mer till sommargarderoben!

Det har fortfarande inte dykt upp några tyger med posten så jag fortsätter ta av det jag har hemma. Tanken med den här modellen var att testa rullfåll. Var osäker på om min overlock skulle fixa det men som ni ser gick det fint! Fick dock lägga en del tid på inställningen.


Vet inte om det är en klänning eller ett nattlinne? Tyget är tunt och sladdrigt men jätteskönt mot kroppen. Jag tycker mest det ser ut som ett nattlinne men H håller inte med!

När jag ritade mönstret utgick jag från Meedoms grundmönster storlek 8 år. På mönstret har jag även ritat in fickor men valde tillslut att ta bort dom. Tyget var så sladdrigt att fickorna bara såg konstiga ut. Med ett lite tjockare tyg kan det nog däremot bli en snygg detalj!

Den här gången fick jag nöja mig med att jag nu lärt mig sy rullfåll!

Önskar er alla en fortsatt skön sommarkväll!

1 kommentar:

  1. Söt klänning! Håller med H om att det är en klänning men annars funkar den ju fin fint som nattlinne också!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails