onsdag 14 juli 2010

Efterlängtade tights!

Tillbaka i Stockholm igen efter en vända i Dalarna. Upptäckte där att H behövde kortbyxor i värmen. Så först ut blev ett par tights i piratlängd. Kortare än så kunde hon inte tänka sig!

Linnet och kepsen har vi fyndat på rean men väl hemma fanns det inget som passade i färg att ha till. Tittade efter i mina tyghögar och hittade ett trikåtyg från E-slöjd som stämde precis i färg både till topp och keps! Äntligen kunde linnet åka på!

E-slöjds tyger är jag annars inte så förtjust i men till lättsydda plagg som tights passar det bra. Tycker deras tyger töjer sig lite för mycket under sömnad, men det slutar alltid med att jag köper en liten bit för dom har så många och fina färger att välja mellan! Tyggodis!

Mönster: Eget, storlek 140

Material: Trikå från http://www.e-slojd.se/

Positivt: Att färgen på tyget stämde exakt med de köpta plaggen!

Negativt: Att jag har 30 grader varmt där jag sitter och syr och alla fläktar har sålt slut. Kommer in nya idag så jag hoppas kunna vara en av de lyckliga som hinner köpa denna gång!

2 kommentarer:

  1. Det blev verkligen matchigt värre!:) Har aldrig provat e-slöjds tyger men beställde tygprover förra sommaren och de har verkligen massor med härliga färger och kombinationer på sina tyger. Trist att höra att du tycker att de töjer sig för det gillar inte jag...

    SvaraRadera
  2. Vilken fräsch och fin outfit!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails