söndag 4 juli 2010

Mera blått!


Jag blev väldigt förtjust i just detta tyg (som jag i min iver glömde fråga var det kommer i från). Dyrt var det i alla fall så det blev bara en liten bit.

Tanken var att jag skulle ha tyget som ok på klänningen i förra inlägget. Jag provade och insåg att det inte alls blev snyggt. Usch, vad gör man? Nu hade jag klippt i tyget och storleken på tygbiten hade nu minskat betydligt! (Och tyget som var så dyrt)

Jag mätte och trixade lite och till min stora lycka räckte det till en väska i den modell jag gillar mest. Fodertyg hade jag också hemma så det var bara att börja sy. Hurra, inga bortkastade pengar!

Just nu är jag jätteglad att jag tvingades tänka om för jag är helnöjd med väskan. Tycker den blev lagom "tuff" ihop med den enfärgade linneklänningen.

Mönster: Två fyrkanter 50x42 (samma mått till foderdelarna) samt en axelrem 15x90. Sydde rundade hörn i botten.

Material: Tjockare bomullstyg från Tygverket samt vit lakansväv.

Bra: Sommar och sol och att kunna lata sig hela dagen vid havet!

Tåla modskrävande: Att lära sig använda Photoshop!!!

3 kommentarer:

  1. Snygg väska, gillar verklign tyget och den passar ju super till klänningen! Det där med Photoshop är nått som jag oxå borde ta tag i men det står minsann inte högt på prio listan:)

    SvaraRadera
  2. Så fina blåa alster! Hoppas på livebild på klänningen, den ser jättefräsch ut och blir nog ett mycket klädsamt plagg. Gillar verkligen det mönstrade tyget i väskan oxå.

    SvaraRadera
  3. Jättefin väska! Klänningen i det förra inlägget var också ljuvlig. Angående photoshop så kan jag bara instämma.....det tar en väldig massa tid att lära sig och jag har bara gjort ett minimalt försök :D.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails