torsdag 8 juli 2010

Finklänning!





Det andra projektet till mig själv är nu även det avslutat. En finklänning till sommarens fester och tillställningar.

Har nu gått tillbaks till mina favorit nyanser, rött och orange, samt valt empirskärning som jag tycker passar min kroppform! Mönster och tyg har jag köp här, http://www.broarne.se/ .

Jag tyckte både tygerna och mönstret såg fantastiska ut när de kom med posten. Därför blev jag lite besviken när jag sytt ihop klänningen. Den såg väldigt "hemsydd" och vardaglig ut!

Ändrade då lite på modellen. Kortade av kjolen, bandkantade i hals och ärm med det andra tyget samt satte på pärlor i de båda ändarna av knytbandet. Jag sprättade även upp några synliga sömmar och ändrade färg på tråden, från en mörk till en ljus färg. Nu kändes det mycket bättre!

Efter många timmar var den då äntligen klar, sommarens finklänning a la Mynta! På lördag ska jag på släktträff i Mockfjärd och då kommer jag bära den!

Mönster: Onion nr 2006 med ändringar.

Material: Bomullstyger från Amy Butler och pärlor från Panduro hobby.

Positivt: Att sömnaden flöt på så bra trots de många justeringarna av modellen!

Negativt: Inget, nu är det bara dagar kvar till vi har semester hela familjen!

4 kommentarer:

  1. Ser fin ut tycker jag men då vet jag ju inte hur den såg ut innan dina ändringar! Vad duktig du är som orkar med att göra så många ändringar, det är ju så trist att göra om. Kul detalj med pärlorna på banden. Du kommer att bli fin i den på släktträffen!

    SvaraRadera
  2. Ohhh, vilken klänningslycka! Det blev en riktig fullträff! Bandkantningen av det andra tyget blev super :-)

    SvaraRadera
  3. Mange fine kreasjoner her :)

    SvaraRadera
  4. Superfin! Å vad duktig du är som kommer på massa bra ändringar.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails