onsdag 2 juni 2010

Klänning i skönt grönt!




Här har det varit tyst i några dagar. Har haft fullt upp men nu har det faktiskt lugnat ner sig så pass att jag har haft tid att sitta vid symaskinen igen!

Som jag nämnde tidigare var jag till Jofotex i lördags och köpte på mig lite nya tyger. Den här gången får det bli betoning på lite för jag fick tidsbrist. Vi kom iväg sent och dom stängde kl 14.00. Det gäller att kolla upp sånt innan!

Men lite vart de köpt, bla tyget i denna klänning. Den gröna färgen är underbar och sommrig! Därför fick det bli en sommarklänning till mig.

Mönstret köpte jag också på Jofotex och kommer från Onion. Har inte provat deras mönster tidigare men kan nu säga att jag gillar detta skarpt! Även om det står på danska hade jag inga problem att följa instruktionerna. Det kan ju i och för sig bero på att jag sytt en del innan och kan arbetsgången på klänning. Men det bästa med mönstret är dock att mönstret var lätt att ändra efter mina mått så att jag på ett enkelt sätt fick en klänning som sitter snyggt!

Mönster: Onion nr 2013 för trikå med vissa ändringar. Jag drar 38 upptill och 40 nertill.
Det är inte lätt att se men det är empirskärnig.
Material: Trikåtyg från http://www.jofotex.se/ samt Vlieseline

Trevligt: Att min första beställning gjorde succe´samt att jag har fått in fler beställningar!

Tråkigt: Att jag inte han fota min första beställning innan det var dags för leverans. jag hoppas på live bilder till senare inlägg!

4 kommentarer:

  1. Klänningen ser jättefin ut tycker jag. Kul att sy nått till sig själv!

    SvaraRadera
  2. Kul att se något till en vuxen. Jättesnygg!

    SvaraRadera
  3. Sitter som gjutet på dig! Jättefin och användbar klänning. Kul att du också syr vuxenplagg :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails