torsdag 17 juni 2010

En favorit i repris!

Ja, så fick det bli när jag och dottern enades om vad vi skulle sy av det gula molntyget.

Jag plockade fram ett gammalt favorit mönster på klänning med halter neck. Av erfarenhet vet jag att hon gillar modellen och att klänningen kommer att bli använd. Hoppas nu bara att det snart kommer lite värme så vi verkigen får användning av alla klänningar som sytts!

Valde den här gången mellan att kanta med vitt eller brunt och tillslut vann det vita förslaget. Vitt är ju alltid snyggt och fräscht. Kanske var vi lite fega och valde det säkraste kortet den här gången. Kanske hade det blivigt snyggare med brunt? Därför är jag glad att jag har kvar av molntyget så det räcker till ett linne. Då får det nog bli bruna kantband!

Mönster: Eget, uppdaterat till storlek 140

Material: Gulorange jersey/lyckra med vita moln från http://www.jnydesign.se/. Mudd från S&S

Spänd på: Har aldrig sytt smock men nu ska även jag testa det. Har handlat hem allt som behövs och imorgon ska det äntligen ske. Är nu spänd på hur det ska gå!

Lycka: Att få låna en kamera när den egna inte vill vara med. Ny är på gång!

2 kommentarer:

  1. Jättefin klänning! Har själv tänkt testa det där med halterneck, ha ritat av ett linne som dottern har och tänkte test sy ett linne innan jag ger mig på en klänning. Vad fin din blogg har blivit! Satt och tänkte försöka fixa till 3 kolumner själv men jag körde fast och sedan har inte tiden funnits. Hur har du gjort?

    SvaraRadera
  2. WOW - den modellen till det tyget tycker jag var en perfekt kombination - gillar att det är ett snällt tyg till en lite tuffare modell!

    Lägger till dig min lista oxå - du syr ju jättefina saker :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails