söndag 6 juni 2010

Ny beställning!


Då var min andra beställning klar och den hann jag fota!

Klänning i singoalla modell med matchande tights. (Klänningen ser kanske lite lång ut men tjejen som ska ha plaggen är längre än min dotter.)

Hur fick ni era första beställningar? Mina har jag fått på skolgården av mammor som sett H:s kläder. Första mamman frågade var jag köpte barnkläder och när jag sa att jag syr ville hon beställa. Sen har det spridigt sig av sig själv. Kul och en riktig egotripp. Här har singoallamodellen blivigt en storsäljare!

Storsäljare var att ta i , jag har inte möjlighet att sy till så många med det jag tagit på mig är singoallakläningar!

Mönster: Jag skriver eget nu för jag har gjort flera ändringar från de grundmönster jag utgått från!

Material: Ett trikåtyg som jag köpte föra helgen på http://www.jofotex.se/ . Det är supersnyggt uppsytt. Färgerna är fina och mönstret tilltalar även lite äldre barn. Jag är mycket nöjd med tyget och ska sy en likadan klänning till min dotter. Hon gillar också tyget.

Tråkigt: Att tiden inte räker till i maj. Det är så mycket som händer nu och som man vill/måste vara med på!

Bra: Att sommarlovet snart börjar! Härligt, härligt!

4 kommentarer:

  1. Fint set! Har sett det där tyget och är så sugen på att beställa det och sy åt min 9-åring och nu blev jag inte mindre sugen:) Jag har mest sytt beställningar till kompisars barn och sedan har det blivit några till 9-åringens klass kompisar. Ligger vädligt lågt med det där med beställningar eftersom tiden knappt räcker till att sy åt de egna barnen:( Desstutom vill jag helst inte att barnens kompisar ska ha exakt likadana kläder som de har även om det är riktigt kul och smickarande att få beställnigar från dem. Även om jag har en hel drös med tyger så är de ju ofta så att kompisarna vill ha likadana kläder sydda och då blir det inte lika unikt längre...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig helt och hållet! Det är kul när folk visar uppskattning och då kan det vara svårt att säga nej. Har bestämmt mig för att också hålla en låg profil!

    SvaraRadera
  3. Grattis till efterfrågan på dina plagg! Är inte förvånad, för du är duktig att kombinera tyg, modell och färgmatchningar. Hantverket blir dessutom utsökt!

    SvaraRadera
  4. Hej!Verkligen inspirerande blogg =) Är ute efter dagisväska..helt ljuvliga tycker jag =)Tar du emot beställning?Mvh Theres (tessan-skm@hotmail.com)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails