torsdag 27 maj 2010

Strandklänning!




Vi drar till Portugal i juli och då behövs strandklänningar. Här är en till med tillhörande solmössa.

Mönstret har jag använt tidigare och behövde därför inte justeras. Jag har hittills inte varit så förtjust i att bandkanta i trikå men börjar nu få lite snitts på det. Det känns iallafall inte lika jobbigt att göra det! (Fast överst på min önskelistan står förstås en Cover pro.)
Mönster: Eget, storlek 134

Material: Kommer inte ihåg var jag köpte detta tyg. Hittade det på symässan i Älvsjö. Mudd från S&S.

Sämst: Kameran beter sig minst sagt konstigt. Känner på mig att jag snart måste köpa en ny!

Bäst: Att jag ska till Jofotex i Söderköping, idag lördag, och köpa på mig nya tyger!

5 kommentarer:

  1. Vilken sommrig klänning du gjort! Härligt med ett besök på Jofotex, kan tänka mig att det blev en hel del handlat?!

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar dekorsömmen på skjortan! Jag har en Brother NV50. På den finns det en hel massa dekorsömmar som jag aldrig kommer mig för att använda:)

    SvaraRadera
  3. Själv har jag en ganska enkel symaskin. Inte mycket finesser, men det skulle vara kul med lite fler dekorsömmar! Hoppas jag kommer att få se fler av dina!

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt tyg och fin modell. Är avis på dig som ska åka till Jofotex. :-)

    SvaraRadera
  5. Jättesöt klänning, jag är fan av blått:) Somrig modell med solglasögon

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails