onsdag 30 juni 2010

Hello Kitty klänning och tights!!


Hoppas att ni inte är less på singoallor för här kommer en till!

Föll för dotterns önskan och köpte ett tyg med Hello Kitty tryck. Inte min favorit, men hon hamnade i himmelriket när hon fick syn på det i tygaffären. Hon blev så glad så jag kunde bara inte säga nej (fast jag helst sett att vi valt något annat).

Mönstret är mitt gamla vanliga, men för att det skulle bli någon sorts variation valde jag att sy på mudd i ärmsluten. Jag har inte testat det tidigare men jag har sett prov på det på andra sybloggar och tyckt det sett snyggt ut. Dessutom kunde jag nu matcha ihop klänningen med tightsen och det är ju viktigt!?! Måste lära mig att släppa lite på det!

Tightsen är också mitt vanliga mönster i piratlängd. I vanliga fall fållar jag bara benen, men den här gången fick det bli med en ganska bred mudd nertill. Gör inte mycket skillnad för utseendet men återigen ville jag prova något nytt!

Både jag och H är nöjda med dagens syprojekt och settet åkte på direkt. Sen bar det av ut i solen för nya äventyr. Tänka att få vara barn och ha sommarlov och göra lite som man vill, härligt!

Mönster: Egna i storlek 140

Material: Hello Kitty tyg i bomull från Tygverket samt rosa prickig trikå från http://www.jofotex.se/.

Bäst: Att jag får så många ideer på nya modeller och detaljer från er andra sybloggare som jag BARA MÅSTE PROVA! (Det är otroligt att jag för bara några månader sen inte visste om att ni fanns.)

Sämst: Om jag ska vara petig blev nog muddarna i ärmarna lite, lite för vida. Ska nog minska vidden med någon cm nästa gång!

5 kommentarer:

  1. Så fint set! Min 6-åring har beställt Hello Kitty kläder men mer än så har det inte blivit än... Har föresten bara hittat vävda tyger men det går ju iof det med. Just nu hinner jag inget alls på syfronten men snart är det semester och då kanske det blir tid att förverkliga lita av alla tankar och idéer man får hela tiden. Rätt frustrerande när inte tiden räcker till allt man vill!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fin trots att jag inte heller är ett Hello kitty-fan :D. Jag gillar verkligen de prickiga detaljerna.

    SvaraRadera
  3. Jättefint set! Gillar också att testa nya detaljer :-)

    SvaraRadera
  4. jag tycker att det är jättefint att matcha detaljer... tänker inte släppa det :-) jag älskar prickiga tyger, tycker att mudden var jättefin på klänningen!

    SvaraRadera
  5. jättefin startbild

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails