söndag 27 juni 2010

Min första award!

Vilken trevlig överraskning jag fick när jag tittade in på bloggen efter att ha varit borta över midsommar! Där fanns min allra första award. Tack och åter igen tack Singh skapar för att du valde ut mig den här gången. Det känns som ett fint bevis på uppskattning och gör bloggandet ännu roligare!

Lite overkligt känns det eftersom jag känner mig ny i bloggvärlden, för några månader sen hade jag inte en tanke på en egen blogg, jag kollade bara in alla andras bloggar och blev inspirerad. Så inspirerad att jag önskade komma in i er värld, bli en del av den, vilket jag nu alltså fick ett fint bevis på att jag är!

Därför kommer här alltså lite info om mig:

1. Jag har hunnit fylla 40, är vänsterhänt och mycket närsynt!

2. Jag har levt ihop med min sambo i 18 år och vi har tillsammans en dotter på snart 9 år. Har fått vara med om mycket roligt under dessa år och flyttat många gånger.

3. Just nu bor vi i en 3:a i Enskede, Stockholm och trivs jättebra.

4. Jag har gått flera textila utbildningar, bla textillärarlinjen i Uppsala.

5. Min högsta önskan just nu är ett eget syrum. För tillfället sitter jag vid köksbordet och får plocka fram och tillbaks på mina sygrejer varje dag. Därför mäter och skissar jag nu på olika lösningar. Just nu ser det ut som om vardagsrummer kommer bli betydligt mindre. I höst kommer det upp en ny vägg någonstans i lägenheten!

6. Drömmer på natten om att jag går in i stora tygaffärer ock köper på mig en massa fantastiska tyger. Skulle verkligen vilja ha ett stort tygförråd med massor av tyg att välja mellan när jag syr. När syrummet är klart ska jag köpa på mig massor och frossa i tyg!

7. När jag inte syr eller är med min familj älskar jag att läsa deckare. Jag slukar allt bara det innehåller ett mord eller gärna fler!

Sen ska man skicka vidare awarden till sju andra bloggare man gillar, det känns omöjligt, därför fegar jag denna gång och väljer att ge den till alla som läser min blogg och till alla jag följer och tittar in på! Fegt, men jag har bloggat för kort tid för att kunna välja.

Alltså, till er alla: tack för alla fina kommentarer jag fått, all inspiration ni ger och för att ni är så generösa med tips, ideer och mönster!

3 kommentarer:

  1. Grattis till utmärkelsen, den är du väl värd! Kul att läsa om dig och återigen tack för att du vill dela med dig av ditt mönster!

    SvaraRadera
  2. grattis... och tack för din fina kommentar på min blogg! Alltid roligt att få gehör för sina ideér...
    Önskar dej en härlig vecka i solen!

    SvaraRadera
  3. Välkommen in i gemenskapen. Kul att få veta lite mer om dig! Och även om du känner dig som nybörjare här på webben (känner mig rätt ny också) så märks det att du inte är det bakom symaskinen!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails