söndag 6 juni 2010

Ny väska!



Nu har jag provat ett nytt väskmönster ur min fina mönsterbok från http://www.yesasia.com/ Boken har tydliga bilder på arbetsgången, vilket är tur då texten består av japanska tecken. Bilderna gör att det nu är enkelt att sy sig en väska!

Har tidigare sytt upp en annan modell ur boken och den väskan har jag använt nästan dagligen! Modellen är perfekt i storlek och så praktisk då den både har en axelrem och handtag. En riktig favorit! (Se tidigare inlägg om väska)

Tillbaks till den här väskan, eller påsen kanske man ska säga. Den består av åtta mönsterdelar, var av tre är foder. Jag valde att fodra med samma tyg som klänningen i förra inlägget för att matcha. För att lugna ner helhetsintrycket valde jag ett svart linnetyg som utsida. Snyggt och sobert!

Väskan vändsys upptill och då sätts handtagen plus knytbandet på plats. Öppningen nertill stängs sen igen av ett veckband på utsidan. En smart lösning tycker jag på en väska som inte har en bred botten.

Mönster: Happy homemade vol. 4 modell nr 7. Beställd via http://www.yesasia.com/

Material: Bomullstyg från Ohlssons tyger samt linnetyg från gömmorna.

Positivt: Att det finns så många fler fina modeller kvar i boken att sy upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails