onsdag 23 juni 2010

Sommarväska!

Den här veckan är jag och dottern och hälsar på mina föräldrar i Örebro. Min mamma, som också syr en del, överaskade mig med att ha köpt hem tyg och mönster till denna väska (gissa om jag blev glad!). Här hittade hon materialet http://www.broarne.se/ . Kolla in, jag har redan beställt mer tyg!

Mönstret är från Amy Butler och modellen heter birdie sling. Tror att mönstret är anpassat så att även den som inte sytt så mycket ska klara av det här. Det är en väldigt detaljerad beskrivning med mycket text. Min engelska är lite så där, så jag struntade tillslut i texten och kollade in bilderna och det gick det med! Var bara noga när ni klipper ut mönsterdelarna så är väskan lätt att sy.

Mönster: Amy Butler, modell birdie sling.

Material: Tryckt bomullstyg, även det från Amy Butler. Jättehärliga och sommriga tyger som gör en glad!

Bäst: Tygerna, vill ha mer!

Sämst: Att bilderna blir så otydliga, men snart har jag min nya kamera och då hoppas jag det blir bättre kvalite på bilderna.

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken snygg väska! Jag har länge varit sugen på att prova sy en väska men har inte hittat nått mönster, iof har jag väl inte letat så flitigt heller:) Den här är iaf super! Har du nått tips på hur jag ska få till en snygg halterneck? Jag provade ju rita av ett halterneck linne dottern har men det blev då näst intill katastrof att sy efter det:( Blev iof en ny variant på linne som kanske kan bli snyggare om det fixas till lite på sina ställen om jag syr ett nytt...Trist när det inte blir som man tänkt sig:(

    SvaraRadera
  2. åå vilket härligt tyg, och fin modell på väska! Tycker även att bilderna duger bra, bara så du vet... :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails