söndag 28 november 2010

Vantar och tossor


Äntligen är det första Advent! Alla ljusstakar och stjärnor finns på plats i fönstren, lussebullarna och pepparkakorna är bakade och pepparkakshuset är dekorerat ! Pust, nu ska vi snart sätta oss ner och tända det första ljuset och njuta av nybakade lussebullar tillsammans. Lön för mödan och hur mysigt som helst!

Det har som sagt varit en hel del att stå i den senaste veckan och jag har inte haft många minuter framför symaskinen! Det jag hann med att sy var ytterligare ett set med vantar och tossor från 6mån-1år . Har inte mycket att säga om varken mönstret eller sömnaden. Det är samma som jag brukar hålla mig till.

Kanintyget är en spillbit som blev över från ett tidigare syprojekt och kommer ifrån JNYdesign. Mudden kommer från Jofotex.

Ibland blir projekten så här små och man får nöja sig med det man har hemma. Ändå känns det fantastiskt kul när man lyckas ta tillvara på tyg som man räknat bort och faktiskt får till något fint av det!


Idag slutar jag med att önskar alla en trevlig första Advent!

8 kommentarer:

  1. Vilket sött litet set! Förstår att du inte hunnit med mycket sömnad när du hunnit med så mycket annat:) Här har vi pyntat men inte bakat det får vi försöka hinna med till veckan mellan alla julföreställningar och cheerleading uppvisningar som barnen ska vara med i...

    SvaraRadera
  2. Jag har också bakat lussekatter i veckan och familjen har avnjutit det i dag med. Men jag bara sitter vid maskinen jag. Söta vantar och tossor du ändå fått till mellan allt firande och bakande. Kan bli lite avis nu när egna barn är stora och inga småttingar någonstans. De kommer väl så småningom men hoppas det dröjen än ett tag. Är inte mogen alls att bli mormor på tio år eller så.
    God advent och glöm inte släcka ljusen.

    SvaraRadera
  3. Jättefint kit, har tänkt ge mig på ett liknande i veckan. Håller med om att det är en såå skön känsla när man återvinner "allt" tyg.

    Trevlig kväll.

    /Mia

    SvaraRadera
  4. Hjälp, vad du har hunnit fixat! Härligt med adventspyntat och ett fint baby-set!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Trevlig advent till dej med, blir det julefrid för hela slanten nu eller... det är du väl värd! :-)

    SvaraRadera
  6. Superfina tossor och vantar! Kul när man får användning för lite tyg rester. Trevlig advent på dig med!

    SvaraRadera
  7. Urgulligt litet set. Så flitig du varit. Några lussebullar har inte bakats hos oss och peparkashuset hoppas jag få ihop till helgen.

    SvaraRadera
  8. Men....så söta!!! Titta gärna in på min blogg och var med i tävlingen som pågår till den 13 december. Du kan vinna en valfri Lunafigur!
    Ha en bra måndag!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails