söndag 21 november 2010

Klänning Minnie

Modellen på den här västklänningen finns med i senaste numret av Ottobre. Jag blev så glad när jag såg den och visste att den skulle passa min dotter. Modellen är lite lagom tuff och går att ha till både byxor, tights och strumpbyxor. Himla praktiskt!

Jag gjorde dock ett par justeringar direkt på mönstret. Tycker den var för urringad så jag höjde halsen ett par cm. Sen tog jag bort den extra vidden för rynk i kjolens midja. Tycker min lite "slätare" modell blev snyggare och passar en större flicka bättre.

Annars var den här modellen både lätt och rolig att sy. Jag stötte inte på några problem när jag sydde och beskrivningen var begriplig och enkel att följa.

Kanske kommer jag att höja midjestycket lite om jag syr modellen igen. Som det är nu hamnar den delen strax under midjan. Det gör inget och kanske är det tänkt att det ska vara så, men jag skulle vilja se skillnaden!

Mönster: Hittas i Ottobre nr 6/2010, västklänning Minnie storlek 134.

Material: Tyger från Stoff och Stil

Plus: Att H fick en snygg och användbar klänning inför julens alla festligheter och tillställningar. Snart kör det igång. Plus att hon faktiskt blev jätteglad för just den här klänningen!

Minus: Har inget att klaga på, önskar alla en skön söndagskväll istället!

7 kommentarer:

  1. en klänning helt i min stil, så jättefin! Den ser så skön ut att man skulle vilja ha en själv!

    SvaraRadera
  2. Den ser jättefin ut på din söta dotter! Håller med om att din ändring av modellen säkert passar ett större barn bättre. Har funderat på att testa mönstret själv men är inte säker på att barnen gillar modellen. Kanske om jag visar dem din fina variant?:)

    SvaraRadera
  3. Vad kul med ett lite annorlunda modell på klänning, den var jättefin!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar klänning, måste oxå prova att sy det mönstret!/Åsa

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt med de röda plaggen till den läckra klänningen!

    SvaraRadera
  6. love it, love it, love it! jag har tyget hemma, men gud vad den är söt! Din tjeje är fantanstiskt söt i den!

    SvaraRadera
  7. Ser verkligen fin ut, passar som du säger en äldre flicka - söt tjej du har med =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails