onsdag 17 november 2010

Klänning alá Gynther nr 2


Det blev en till av bara farten. Samma grundmönster från Gynters bok som tidigare inlägg, men en annan skärning. Den här gången lekte jag med volanger och zig-zag band. Jag är nöjd och tycker den blev riktigt fin. Tyvärr gör fotot inte klänningen rättvisa. (Förmodligen för att det var för mörkt när fotot togs.)

Det jag ångrar är att jag valde tryckknappar i stället för vanliga knappar. Tror vanliga knappar hade varit snyggare! Kanske försöker jag peta bort tryckknapparna, men det tycker jag är svårt utan att skada tyget.

Tygerna känner ni igen, dom har funnits med tidigare och är en blandning av nytt och second hand.

Nu ska jag sy till dottern igen, har några projekt på gång som hon har godkänt. Bla ska jag sy av dom fina tyger jag precis fått hem från Stof2000. Dom ligger i tvättmaskinen nu men sen ska jag klippa i dom! Jag är så förväntansfull, tygerna är så fina och går att mixa och matcha.

Mönster: Klänning ur boken Barnetöj du selv kan sy 0-4 år. Elisabeth Gynther. Jag har gjort egna ändringar.

Material: Det röda hjärttyget kommer från Stoff och Stil, det blommiga från Ohlssons tyger och det randiga tyget från second hand. Zig-zag band från Panduro Hobby. Tryckknappar från Bibbis Textil.

Positivt: Att jag har varit i kontakt med hantverksmarknaden.com för att ev lägga ut några av mina alster där. Tycker det skulle vara spännande och bättre än att samla på hög här hemma. Det börjar kännas för dyrt att hålla på så. Det här alternativet känns bra och inte så betungande eftersom jag bestämmer om, när och vad som ska sys och säljas.

Negativt: Att det är svårt att ta bra bilder nu när det aldrig är riktigt bra ljus.

9 kommentarer:

  1. Jätte fin klänning, gillar tom denna bätte än den i förra inlägget. Ska bli kul att se vad som är på G till dottern och så spännande det låter med hantverksmarkanden.

    SvaraRadera
  2. ännu en fin och unik klänning... har undrat vem du syr alla små klänningar till, men varit för blyg för att fråga... :-) Lycka till med försäljningsplanerna, låter ju toppen! Kram...

    SvaraRadera
  3. Superfin! Du är grymm på klänningar! Spännande med försäljning! Meddela gärna hur det går, vet precis det där med att lägga på hör här hemma, det är en väldigt dyr hobby.

    SvaraRadera
  4. Verkligen snygg! Synd att min dotter enbart har på sig trikå annars hade jag velat ha en sådan.

    SvaraRadera
  5. Du gör mycket snygga grejer, och dina klänningar är verkligen alldeles underbara! Härliga färger i snygga kombinationer, med välarbetade detaljer, proffsigt!

    SvaraRadera
  6. Jösses, vilka klnningar! Färgerna, detaljerna och ja, de är ju skitsnygga!

    SvaraRadera
  7. Men vilka otroligt fina klänningar du syr! så snygg skärning också du gjort på denna, i like a lot!

    SvaraRadera
  8. Smällkaramell.
    Om tyg ändå vore godis, men det är det ju förståss, för ögat i alla fall.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails