onsdag 1 december 2010

Julförkläden


Har sytt ett gäng förkläden som ska vara med på julmarknad den kommande helgen. Det är min dottern och hennes klass som ska vara med på den lokala julmarknaden för att försöka få in en slant till klasskassan. Vårt bidrag är alltså dom här förklädena. Just nu är dom fyra till antal men vi får se om jag hinner sy några till innan lördag. Ska bli spännande och se om dom blir sålda!

Förklädet är för lite större barn, skulle tro att man bör vara en fem, sex år minst. Har satt tryckknappar på "halsflerpen" så man kan reglera längden i halsen allt eftersom man växer. Min dotter som är nio år kan bära förklädet om hon knäpper ihop på sista läget!

Mönster: Modellen har jag fått till genom att titta på gamla förkläden H använt. Tagit de bästa funktionerna och sen fixat en modell så som jag skulle vilja ha den.

Material: "Julig" vaxduk från Åhlens, rödprickig vaxduk från Ohlssonstyger. Snedslå i rött och brunt samt tryckknappar från Bibbis textil.

Positivt: Det känns så kul att kunna bidra med något fint till klassen försäljning. Hoppas förklädena går hem hos folk och att dom blir sålda så att klasskassan förstärks!

Negativt: Kylan, det får gärna bli lite varmare tills på lördag när julmarknaden är. Känns lite jobbigt att veta att man ska stå ute i flera timmar och sälja!

6 kommentarer:

  1. Otroligt fina! Kommer helt säkert att bli sålda. Varför har inte jag köpt vaxduk på Åhlens? Jag hittade en marinblå som jag tyckte var söt tills jag såg denna. Mina förkläden ligger tillklippta, ska sy några ikväll när jag tittar på Maria Wern.

    SvaraRadera
  2. Marknadens finaste klappar! Fiffig lösning med halsremmen. Lycka till med försäljningen!

    SvaraRadera
  3. Vill också ha lite värmare väder då jag också ska stå på julmarknad, i 16 timmar... Hu!
    Jättefina förkläderna, sånt köper man ju gärna, speciellt om det går till ett bra ändamål :-)

    SvaraRadera
  4. De här får du sålda direkt tror jag.
    Stackars er som ska stå ute nu när det är så kallt. Jag ska stå innen på en julmarknad, skööönt. Ja jag vet att det kanske ger mer stämmning att stå ute men frysa, näe tack det räcker med att göra det här hemma, 15 grader inne, brrrr.

    SvaraRadera
  5. Superfina förkläden som folk kommer att fajtas om!

    SvaraRadera
  6. Så underbara! De blir inte svårsålda :D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails