lördag 17 april 2010

Triss i haklappar!




Dagens projekt blev att få till några haklappar. Jag har tänkt mig att ge bort dessa som presenter till vänner. Det visade sig bli snabb och rolig sömnad som jag bara blev så glad av. Det här var riktigt kul!

Jag började med att leta bland mina sparade bebissaker, mycket riktigt, där fann jag haklappen som blev min favorit när dottern var liten. Ritade sen av den och plockade fram några styvbitar av vaxduk från 10-gruppen jag haft liggandes en tag. Sen vart det rena julafton, att få leka med alla färger på kantbanden och matcha ihop till snygga kombinationer var underbart skoj. Tusen ideer födes på vad man skulle kunna sy av vaxduk!

Mönster: Ritade av en gammal haklapp från Åhlens eller HM. Bestämde mig för att jobba lite mer på det här mönstret så det blir mer "mitt eget" till nästa gång!

Material: Vaxduk från 10-gruppen. Kantband från gömmorna.

Kul: Att det var så lätt och blev så bra. Jag skulle själv ha blivigt jätteglad om jag fick en sådan här i present när H var liten. Hoppas dom blivande ägarna känner likadant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails