torsdag 8 april 2010

Dagisväska


Har då sytt en så kallad "dagisväska". Det är en ganska vanlig modell som många syr och naturligtvis ville även jag prova!

Vet inte varför väskmodellen kallas så, men själv tänker jag ge bort min till en liten tjej och därav tygvalet. En bit av en gardin som min dotter har haft i sitt tidigare lekrum samt lite markisväv som foder, bomullskantband det var allt. Vips så har man en present av återvunnet material och man slipper gå till affären!

Markisväv som foder gav mycket bra stadga därför funderar jag på att sy fler väskor i samma modell att förvara saker i, t ex måttband, bomullsband, resår och dylikt Tror det skulle funka bra som förvaring i min lilla syhörna.




2 kommentarer:

  1. Jätte gulligt tyg. Nu har även jag kommit igång och sytt några mobilfodral. Super enkla med två sömmar förutom kardborrebanden och halsremmen. Det gick i ett huj och endast ett tygstycke, fodrat och klart. Äntligen kanske lusten är här.
    Blir sugen på väskan också.
    Örebroaren

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du syr igen! Har själv tänkt göra mobilfodral men inte kommit mig för. Väskor är ju alltid kul, själv håller jag på med en ny ide på väskmodell. Vi får se om det blir något av det. Hoppas din nyväckta lust håller i sig!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails