onsdag 14 april 2010

Blus





Det är många som syr singoallablusar och det finns en massa olika varianter och modeller. Här kommer min.

Jag valde att göra ett litet sprund mitt fram. Sprundet syns tyvärr nästan inte alls på bilderna. Jag kantade själva sprundet med samma tyg som övriga blusen är sydd i, sen kantade jag halsen med enfärgat köpt bomullskantband. Från början hade jag även det köpta bandet i sprundet men det vart för knöligt och stelt. Inte alls snyggt, det var bara att plocka fram sprätten!
Tyget är ett av mina nya från S&S, ett bäck och bölja i korall med hallonröda, tryckta fjärilar. Det bästa är att det var precis så snyggt som jag hoppats på när jag först såg det i katalogen!
Mönster: Eget
Material: Bomullstyg från http://www.stoffochstil.se/
Nästa gång: Ska jag testa att blanda olika tyger i ärm och liv. Har sett många fina varianter på nätet, får se om även jag kan lyckas!

2 kommentarer:

  1. Superfin blus, både modell och tyg!

    SvaraRadera
  2. Hej Singh!
    kul att du tittar in på bloggen, det uppskattar jag. Du är en av de bloggare jag följt ett tag och som inspirerat mig mycket!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails