tisdag 13 april 2010

Tights




Har nu sytt två par tights i tyger från jofotex. Färgerna är härligt knalliga och sommriga (vilket inte syns på bilden). Det blev ett par med lite längre ben och ett par med piratlängd. Mönstret kommer från Meedoms, och det har jag använt tidigare då det är ett ganska bra grundmönster. Dock blir dom lite vida i benen så där tar jag ibland in lite. Har ganska mycket tyg kvar av det randiga tyget så det kommer nog en topp som passar till tightsen ganska snart!
Lägger också ut en bild på tyger jag beställt från Stoff och Stil som anlände i måndags. Det vart en hel del korallfärgat!

4 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se dina val av tyger från Stof och Stil. Har du varit i Malmö och besökt butiken? Det har jag. Vilken frossa och lycka, värt att besöka. Du kan tillbringa en hel dag i denna affär och bara njuta, handla och bli inspirerad. Ska dit i juni och ta med stora resväskan.
    Örebroaren igen

    SvaraRadera
  2. Ops, Nu gick det fort. Det var ju tygerna du beställt. Kanon.
    /Tankspridd

    SvaraRadera
  3. Nej,jag har inte varit i S&S butik i Malmö, men jag skulle gärna göra ett besök. Det låter fantastiskt enligt din beskrivning. Jag blir avundsjuk på dig som ska dit!Har du fler bra tips på var man kan köpa tyg?

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Är dålig på det där med att handla tyg, blir mest på symässor eller som sagt var på s&s. När man är nere i Malmö köper man på sig så det räcker ett bra tag, alltså till nästa gång. Det blir minst en resa per år.
    Absolut något att satsa på du som syr så mycket.
    .

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails