onsdag 14 april 2010

Sommarklänning








Här kommer klänningen som är tänkt att bäras ihop med tightsen från gårdagens inlägg. Jag beställde för första gången mönster från S&S och det här var ett av dom.

Dottern är jätteförtjust i detta set, själv är jag mindre nöjd. För det första önskar jag att jag placerat knytbanden längre ut. Det är nog snyggare om de sitter i hörnen i stället för en bit in som jag valde. För det andra så är det det här med mönsterpassning. Randigt tyg och ett ok! Jag tänkte helt enkelt inte på det jag bara sydde på och sen var klänningen klar och mönsterpassningen usel. Vi får se om det här plagget blir använt, det beror helt på dottern.

Nåja, jag tycker faktiskt om modellen och med lite justeringar är mönstret bra. I stort sett var S&S mönster bra och sömnadsbeskrivningen lätt att följa. Det blir helt klart fler varianter av den här modellen till sommaren!
Mönster: Stoff och stils mönster nr 63011 storlek 10 år

Material: Trikåtyg från http://www.jofotex.se/ i både klänning och tights
Bra: Man får se det lite positivt, man lär ju av sina misstag!

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg, kul att jag kan inspirera! Vilket fint sommar set du gjort, gillar modellen på klänningen. Ja, det där med mönsterpassning på randigt tyg är ju ingen lek... Undrar just vad jag ska våga mig på i mitt randiga tyg som ligger och väntar... Vi får väl trösta oss med att mönster passningen på köpta randiga plagg ofta är långt ifrån perfekt!

    SvaraRadera
  2. Jättefin klänning, tänkte inte på de små "detaljerna" förrän du berättade om dem. Lyckat!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails