torsdag 20 maj 2010

Byxdress med flamingor!




Ni kanske känner igen byxdressen från S&S vår/sommar katalog? Där finns nämligen en liknade uppsydd i just detta tyg! Den föll dottern så mycket i smaken att hon bad mig att sy en precis lika dan, och vad gör man? Naturligtvis gör man ett försök!

Resultatet blev godkänt, men nu känner jag att jag är trött på att använda färdiga, köpta mönster. Tycker att det skulle vara kul att göra ett eget från grunden i nästa syprojekt!

Om sömnaden finns inte så mycket att tillägga, som vanligt var beskrivningen tydlig och enkel att följa. Svåraste momentet var nog att sy knapphållen, men det är ju inget konstigt i sig. Gäller bara att inte ha för bråttom för snyggt resultat!

Tyvärr vart bilderna lite otydliga och bleka men vi orkade inte ta några nya så det fick bli dom ändå!

Mönster: S&S nr 60007

Material: Tryckt flamingovoile från http://www.stoffochstil.se/

Spännande: Att jag fått min första beställning från någon jag inte känner. Känns lite pirrigt måste jag säga!

4 kommentarer:

  1. Kul dress och så bra att den fick godkänt av dottern! Grattis till beställningen, det kommer säkert att bli bra men nervöst är det ju alltid att sy åt andra.

    SvaraRadera
  2. Bra att sy åt andra, man blir mer petig då. Vill ju inte leverera något slarvigt. Det fixar du säkert jätte bra.
    /Örebroaren

    SvaraRadera
  3. Jättehärlig dress! Grattis till beställningen, det fixar du med glans.

    SvaraRadera
  4. Tack för stödet! Min tanke har aldrig varit att sy åt andra men jag märker att det finns ett stort intresse för hemsytt, även till lite äldre barn. Kul för oss som håller på!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails