tisdag 11 maj 2010

Ärmlös tunika!



Det blev tillslut en ärmlös tunika med zig-zag band som dekoration. Mina planer var från början något helt annat, men då jag var lite för snabb och inte tänkte till redan från början gjorde jag mönster delarna för korta. Hade tänkt sätta rynkband även i midjan, men det fick jag skippa. Det var bara att tänka om och komma på nya ideer!
Räddningen blev det rosa zig-zag bandet. Ja, jag kanske inte är jättenöjd med resultatet men det känns bra att det blev ett färdigt plagg och inte något som hamnade i soptunnan! Kanske blir den jättesnygg i sommar till ett par vita jeans!?

Mönster: Grundmönster från Meedoms, A-form 3 med hals för anorak. Storlek 7år. Dottern är snart 9 så det var där det gick fel med längden.

Material: Bomullstyg från SoS, zig-zag band från panduro.

Trist: Om det visar sig att tunikan bara blir hängande i garderoben. Har det lite på känn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails