måndag 17 maj 2010

Sommarkjol till mig!


Så blev det då äntligen något sytt till mig. Jag gick och rotade bland tygerna på Tygverket och plötsligt hittade jag ett tyg som jag gillade. Dessutom ett med mycket färg och mönster, jag som annars mest bär svart! Jag köpte på mig en meter och såg framför mig en fin kjol till sommaren.

Bestämde mig för att sy en modell som jag vet att jag gillar sen tidigare. Mycket enkel och lätt att sy. Utgick i från en gammal favorit från H&M. Ett framstycke, ett bakstycke och en linning. Sydde ihop delarna, drog i resår och så hade jag min nya kjol! Ibland är det så enkelt och så kul att kunna sy!

Mönster: Utgick från en köpt trikåkjol. Enklast möjliga.

Material: Trikåtyg från Tygverket på söder i Stockholm. Det här är en tygaffär jag gillar mer och mer. Har man bara tid att leta lite så hittar man alltid något.

Bra: Jag har fått fler ideer på vad jag vill sy till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails