tisdag 18 maj 2010

Kanintröja!



Kanintyget från JNY design har legat och väntat på att få bli en t-shirt som ska bäras ihop med jeanskjolen. Nu är den klar och dottern är riktigt nöjd med resultatet. Kul!

Passade på att prova ett nytt t-shirt mönster. Det kommer från S&S och mitt betyg blir väl medel. T-shirten får inte riktigt den där perfekta passformen jag ville åt, men är ändå helt ok. Är det någon som har tips på ett bra t-shirt mönster? Gäller både barn och vuxen.

Här är det något med skärningen vid ärm/ärmhållet som inte är bra.Syns dock inte när tröjan sitter på, vilket jag befarade. Får försöka rita om mönstret om det blir fler tröjor!

Jag passade även på att testa en ny arbetsordning. I vanliga fall syr jag ihop båda axlarna och kantar först därefter halsen. Nu sydde jag ihop en axel, bandkantade halsen och sydde sen axel nummer två. Det vart lite enklare och blev lite snyggare så därför kommer jag att göra så även i fortsättningen.

Mönster: S&S nr 63013

Material: Kanintyg från http://www.jnydesign.se/ och mudd från Tygverket.

Gillar: Kombinationen mörkblå och lime. Tycker dom passar fint ihop.

1 kommentar:

  1. Fin tröja! Önskar att mina döttrar också skulle gilla kanintyget... Ottobre Creative Workshop har bra vuxen t-shirt mönster tycker iaf jag. Barn har jag mest använt Welinders och de är bra men passar bättre till killar än tjejer eftersom de är rätt raka. Man får göra dem mer figur nära själv om man vill och det går ju bra:) Tror Ottobre har några Creative Workshop mönster åt barn oxå...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails