tisdag 30 mars 2010

Röd tunika till sommaren!





Jag är väldigt förtjust i rött själv så den här gången fick det bli en röd enfärgad tunika till dottern. Jag skippade ärmar och sattsade lite mer tid på halslinningen den här gången. Jag ritade lite olika alternativ men fastnade tillslut för den här modellen.

Tyget var tyvärr inte av toppkvalitet och ganska tjockt så jag fick hålla på ett tag innan jag vart nöjd. Det var svårt att få till en snygg söm på rätsidan när jag fixerade infodringen. Det märks att det var ett tag sen jag sydde så jag är lite "fibblig" i händerna och har inte riktig snitts på trådspänning och pressarfotstryck än. Det är bara att inse att det tar lite tid att få till det!

Nu nu önskar jag bara hitta ett fint tyg till tights som kan passa till den här tunikan.

Mönster: Eget

Material: Trikåtyg från Ohlssons tyger

Sämst: Att bilderna blev så otydliga, plus att jag har lite mer problem med layouten på sidan. Hur jag än gör så sorteras det inte in under etiketter.

2 kommentarer:

  1. Snygg! Gillar halsringningen, den blev jättefin!

    SvaraRadera
  2. Läcker! Vilka välsydda plagg du gör, mycket fint fanns här. Lägger till dig i min blogglista. Tack för din kommentar, så jg dessutom kunde hitta hit.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails