onsdag 3 mars 2010

Sommartunika


Dags för första sommarplagget!
Det blev en tunika till dottern (kallar henne H fr.o.m. nu i löpande text).
Tyget heter Trollskog och kommer från Nimana Form AB.
Synd att jag inte får till bättre bilder. Tyget är helt underbart och bottenfärgen är verkligen sommargul. Mönstret är också sött och passar enligt mig både stora och små barn.
Man blir bara så glad av detta tyg!

Mönster till tunikan hittade jag i Ottobre nr 1/2010.Jag klippte ut i storlek 134 ,som dottern drar, men det visade sig bli alldeles för stort. Fick ta in både här och där innan den satt bra. Kan det vara så att deras mönster är väl tilltagna?
Vi valde att inte sätta i resår nertill som ursprungsmodellen har. Det man inte ser på bilden är att fållen är lite längre bak än fram. Snyggt!
Min slutsatts är att man kan gå ner en storlek och i stället lägga till några cm på längden så sitter den bra!
Mönster: Ottobre nr 1 2010 Fancy flower fields, storlek 134
Material: Trollskog från http://www.nimana.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails