tisdag 2 mars 2010

Sportlov





Det bar av till Loka Brunn på en Spa weekend som inledning på sportlovet. Sämre kan man ha!

Nu är vi tillbaks i Stockholm igen och eftersom jag inte sytt något i helgen visa jag en tröja och kjol i velour som jag nyligen sytt. Plaggen har H använt mycket till vardags i skolan. Bra basplagg.

Tröjmönstret kommer från Ottobre nr 1, 2008 och heter Knot. Jag slopade dock ärmslutssprunden med knytband som kändes opraktiska och bara i vägen. Det fick bli halvlånga ärmar med lite rynk i stället. Tröjan har även rynkat ok.

När jag ritade kjolen utgick jag från ett plagg från pop.
Jag hade inga problem att sy plaggen, tydliga instruktioner är guld värt! Resultatet vart bra och dom passade bra ihop. Kul när det flyter på och blir som man tänkt sig! Ska man ändå säga något lite minus så tycker att tröjan vart lite för urringad. Nästa tröja höjer jag lite grann i halsen!

Mönster:
Tröjan, Ottobre 1/2008 med vissa ändringar
Kjolen eget mönster
Material: Velour och mudd från Sundbybergs Textilcentrum

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad fina tyger du hittat. Det är alltid roligt när det blir som man tänkt sig och att du har kunskaper att ändra.
    Lycka till i fortsättningen. Kommer att följa dig.
    Heidi/kollega till din brorsa

    SvaraRadera
  2. Tack Heidi! Vad glad jag blir att du vill följa bloggen, hoppas du skickar fler kommenterer. Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails