måndag 30 maj 2011

Shorts och linne


På bilderna ser ni det senaste setet jag sytt till H:s lilla kusin. Själv tycker jag att det blev ganska tufft och hoppas nu att det ska bil en massa heta dagar i sommar så att plaggen blir välanvända!

Båda modellerna finns med i senaste numret av Ottobre, två bra modeller som går att använda till både pojkar och fickor.

Modellerna är dessutom lättsydda. Tyvärr var jag både trött och stressad när shortsen syddes ihop. Det innebar att jag tänkte fel och sydde fel fler gånger än jag riktigt vill erkänna. Jag förstår inte varför jag är så dålig på att läsa igenom instruktioner innan jag sätter igång. Tycker att jag borde ha lärt mig det vid det här laget!

Tygen kommer från Jnydesign. Vågorna har varit med ett tag men jag är fortfarande förtjust i det och det är ju alltid trevligt med mycket färg på barn!

Mönster: Shortsen heter Bubbel stripes och linnet Dimond deer och hittas i Ottobre nr3/2011. Jag har sytt i storlek 56.

Material: Interlock från Jnydesign

Positivt: Att hitta mönster som passar lika bra till pojkar som flickor.

Negativt: Det är väl alla mina onödiga missar med shortsen som egentligen är löjligt enkla att sy.

10 kommentarer:

  1. Verkligen sommarhärligt! Gillar detaljerna som gör att det blir lite mer än bara ett linne och ett par shorts.

    SvaraRadera
  2. Coolaste sommarsetet! Gillar båda modellerna och tygerna ska vi inte tala om, de rockar!

    SvaraRadera
  3. Snyggt set! Mina vågade ränder ligger fortfarande till sig i hyllan där de legat snart ett år... Kul att se kläderna i just de mönster jag både tittade på och ritade igår:)

    SvaraRadera
  4. Nu är lilla H:s kusin verkligen redo för sommaren! Härligt med så mycket färg och shortsen var jätte söta!

    SvaraRadera
  5. Jättefint, roligt att se det uppsytt. Jag har också ritat ut mönstret men inte kommit längre.

    SvaraRadera
  6. Fräckt med litet sprund fram på byxan och vågorna är verkligen sommar. Ja nu ska ju värmen komma och hoppas den får stanna.
    Trollsländan är hos din bror nu. Hoppas du gillar den.
    Heidi

    SvaraRadera
  7. Vilket läckert set! Färgglatt och somrigt! Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  8. jättefint verkligen! och jag känner igen mig, det där med beskrivningar...erhm...man tycker ju att man borde lära sig av sina misstag, men är man ivrig så..! trevlig helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  9. Mmmm så färgglatt och snyggt!

    SvaraRadera
  10. Åh vad snyggt! Snabbt å fel blir det en del av för min del oxå... Kanske lär vi oss nån gång :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails