tisdag 7 juni 2011

Solhatt




Efter en härlig helg med mycket sol och värme fick det bli en liten solhatt. Det här är första solhatten jag syr och mönstret är Gynthers. Jag ritade av den minsta storleken och skippade dessutom sömnsmåner. Trots det blev den för stor för den tilltänkta ägaren som nu istället får växa till sig lite innan den kommer till användning!

Tyget med bilarna på kommer ifrån Panduro och molntyget hittade jag på Ohlssons tyger.

Har dessutom fått hem mina nya namnband. Hade gärna beställt vikband från Worldwide Label med egen logga, men den här gången fanns varken tid eller ork. Fick istället bli samma som sist, men med en liten bild vid sidan av texten. Kul med en liten smula förnyelse i alla fall!

Till sist vill jag bara visa lite nya tyger köpta på Jofotex i Söderköping. Passade på att besöka staden nu under helgen och då är ju ett besök i butiken ett måste.

Som ni ser blev det mycket turkost och blått den här gången!

6 kommentarer:

  1. Det var en fin variant på solhatt. PErfekt i denna sommarvärme

    SvaraRadera
  2. Underbar solhatt! Gillar verkligen biltyget och jag tror jag vet en till här hemma som skulle göra det:) Finta tyger och namnband också.

    SvaraRadera
  3. SÅ härlig solhatt och snyggt med molntyget inne i hatten! Gynters modell gillar jag också! Snygga namnband och fina tyger du hittat!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du syr! Och vilka härliga tyger!

    SvaraRadera
  5. Fin solhatt. Den modellen har jag inte sett förut.
    Vad roligt att åka till Jofotex, ska ta mig dit någon dag i sommar jag med. Har ju bara ca 10 mil dit.

    SvaraRadera
  6. vilken fin hatt...! Har nog förlikat mej med att jag inte kommer att sy någon till lillskrutten i år, men blir lite sugen när jag ser din fina!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails