tisdag 17 maj 2011

Babyset!



Tillbaks igen efter ett låååångt uppehåll i bloggandet!!! Hur kunde det bli så här frågar jag mig? Har inget bra svar eller något att skylla på mer än att så mycket annat helt plötsligt krävde min tid. Nu gör jag ett nytt försök vid symaskinerna och nu har det fantastiska hänt. Jag har äntligen en bäbis att sy kläder till! Jippi!

Nej, det är inte min bäbis (känns bra, jag är ju en bit över 40) men väl min mans bror som nu i dagarna fått sitt första barn. Oh, det ska bli kul att få sy babykläder som faktiskt också ska bäras!

Då jag har mycket få mönster i storlek 56 började jag med att rita upp några grundmönster. Utifrån dom sydde jag sen en T-shirt och ett par byxor/shorts i pirat längd. När jag ritade mönstren tog jag hjälp av boken Barnetöj 0-3 år skriven av Hanne och Sofie Meedom.

Oj, vad smått det ser ut, kan det här stämma? Är dom så här små? Frågorna dyker upp i huvudet hela tiden? Just nu är jag mycket osäker på passformen, är det någon som kan rekommendera bra mönster på babykläder? Kanske något ur Ottobre?

Mönster: Grundmönster från Barnetöj 0-3 år av Hanne och Sofie Meedom. Storlek 56

Material: Jersey med stjärnor och ränder från Jnydesign. Brun mudd från Jofotex

Positivt: Allt fint ni har sytt under mitt "blogguppehåll". Jag är mycket positivt överraskad av alla era alster! Vilken inspiration jag fick av att kolla runt hos er!

Negativt: Inget, jag är ju igång och syr igen! Nej, vänta nu. det negativa är att jag inte lämnat några kommentarer på så lång tid . Hoppas kunna råda bot på det nu!

5 kommentarer:

  1. Stort grattis till bäbisen! Jättegulligt set!

    SvaraRadera
  2. Fina kläder! Så kul med en bebis nära att sy till, önskar ibland att jag också hade det. Ja, inte en egen då eftersom det känns som om jag har nog med de tre barn jag har:)Har inte sytt så mycket bebis kläder heller men i Ottbre finns ju en del fina mönster men sedan är det ju frågan om passformen... Kul att du är på g med sömnaden igen, välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Så fint set och grattis till släkttillskottet :)

    SvaraRadera
  4. Åh så söta! Och snygga färger!

    SvaraRadera
  5. Super fint. välkommen på banan igen.
    Heidi

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails