onsdag 25 maj 2011

Kuvertbody och muddbyxa

Ytterligare ett set till H:s lilla kusin. Jag valde att sy en kortärmad body med kuverthalsringning och till det ett par matchande muddbyxor (På bilden ser den gröna färgen inte ut att matcha alls, men i verkligheten ligger dom nära varandra). Förövrigt ser väl också det ena byxbenet längre ut? Så är det naturligtvis inte!

Jag valde vita kantband främst för att jag inte vet vilken stil föräldrarna har. Tror dom är lite mer försiktig med färg än jag! Det här setet känns ganska neutralt och får duga tills jag får lite mer kläm på deras stil!

Mönster: Bodyn kommer från Ottobre nr 3/2010 och heter Hau Hau.Modellerna brukar vara breda så jag valde att inte lägga till några sömnsmåner i sidorna. Byxorna har jag ritat själv genom att mäta och rita av ett par gamla efter H. Båda i storlek 56.

Material: Interlock från Jnydesign. Muddväv från SoS.

Positivt: Att det bara var tre tyckknappar som skulle sättas på plats!

Negativt: Tyvärr kan jag helt plötsligt inte lämna några kommentarer. Problemmet började igår och innebär att jag inte har kunnat meddela de bloggare jag valt att ge awarden i förra inlägget till. Hoppas ni ser det ändå!

Jag kan heller inte logga ut. Är det fler som har samma problem?



2 kommentarer:

  1. Vilket sött set! Tycker det blev fint och stilrent med vita kantband till de färgglada djuren. Har också haft problem med blogger...får se som denna kommentar kommer fram.

    SvaraRadera
  2. Vad somrigt fräscht det blev! Jättefint!
    (Vet inte vad blogger håller på med ibland...)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails