måndag 6 december 2010

Julpyssel

Här är det fullt upp och just nu hinner jag inte sy och kommentera så mycket som jag skulle önska. Däremot har jag julpysslat en hel del och vid ett sådant tillfälle kom den här kudden till!

Tyget fyndade jag på en second hand butik för 15 kr och det var tidigare en gardinkappa. Något sliten men jag föll för mönstret och dom klara färgerna.
Innerkudde och det röda linne tyget hade jag redan hemma så det hela slutade på 15 kr för en ny kudde till jul, det var det helt klart värt!


Och så här blev det när den kom på plats i mitt hem. Har fått flera positiva kommentarer av vänner på besök, alltid trevligt att få höra!

Inspiration hämtade jag här hos Höna Pöna och det var framför allt återbruket som tilltalde mig i detta enkla och snabba projekt. Det blir säkert fler!

5 kommentarer:

  1. Jättefin kudde, jag gillar verkligen tyget!!

    SvaraRadera
  2. Härlig julkudde, julmotivet gillar jag!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kudde, tack för tipset, har en del gamla jul-löpare och liknande som man kanske kan göra nåt roligare av! =)

    SvaraRadera
  4. Toppen idé.
    Den ser fin och julig ut. Bra med återvinning och billigt blir det desutom.
    Heidi

    SvaraRadera
  5. Jättefin, gillar detta klassiska julmotiv!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails