lördag 28 augusti 2010

Randig singoalla!

Ytterligare ett basplagg att kombinera med!

Plötsligt är inte färger och glada mönster något för H. Det är för barnsligt och det ska nu istället gärna vara mörka kläder som är ganska diskreta. Svårt när man är van att tänka färg men efter att ha diskuterat ett tag kom den här singoallatunikan till.

Jag har använt mitt vanliga mönster på singoalla men istället för att sätta resår i ärmarna sydde jag rullfåll. Det gillade H så vi beslöt att ha det även nertill på tunikan.

Nu var min uppfattning att det fattades något för att jag ska vara nöjd med plagget. Köpte därför hem textilfärg och tänkte göra ett tryck. Såg framför mig en massa fjärilar som fladdrade omkring huller om buller på ena sidan fram. Men nej, det förslaget gick inte igenom. Det var tvärt nej så jag fick ge mig denna gång!

Har nu planer på att använda trycket på en mössa istället.

Mönster: Eget

Material: Kommer tyvärr inte ihåg var jag köpte det randiga tyget.

Positivt: Att jag och dottern faktiskt sydde tunikan tillsammans!

Negativt: Att man då inte alltid får genomföra sina ideer fast man vet att dom är bra!

5 kommentarer:

  1. Jo, du det är inte alltid så lätt att hitta tyger som de lite äldre tjejerna gillar... Den där skulle säkerligen gå hem hos min dotter och vad fint det blev med rullfållen, det måste jag nog testa någongång...

    SvaraRadera
  2. Såg barnens kusins önskelista och där var det visst bara svart som gällde :D. Jag får väl passa på att frossa i färg nu när barnen är små. Tunikan är jättesnygg!

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Jag gillar svartvitt. Men gärna ihop med ngt färgglatt. Kul att tjejen blev nöjd i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Samma med mina grabbar, inga uggletyger här inte... Jättefina saker du syr!
    -jenny-

    SvaraRadera
  5. Tack för era fina och trevliga kommentater!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails