måndag 30 augusti 2010

Muddbyxor i storlek 68!

Bilden gör inte den gröna färgen rättvisa den är mycket klarare i verkligheten!

Nu tänker jag göra ett uppehåll i sömnaden till min egen dotter. Det är nog bra om hon slipper det ett tag. Att prova plagg på plagg nästa varje kväll och sen bli fotad är inte något hon uppskattar längre. Det är ganska svårt att få henne att ställa upp och då är det väl dags att ta en paus och prova igen lite senare. Trist för mig, men jag kan faktiskt förstå henne!

Fick då en sådan väldig lust att sy små kläder. Nu var det en evighet sen jag sydde bebiskläder så det fanns inga mönster att plocka fram. Därför får jag försöka rita egna själv. Muddbyxor kändes ganska så enkelt att göra så det började jag med!

Det första paret blev för höga i midjan så det fick jag justera under sömnaden. Sen är jag fortfarande osäker på om det behövs mer vidd i ben och midja. En smaksak, men när man inte har någon att prova på är det här med storlek och bra passform jättesvårt. Blöjan måste ju få plats!

Jag är inte helt nöjd med byxan som det ser ut nu, det finns fortfarande lite att jobba på! Dock är jag ganska nöjd och tills jag hittar någon att prova byxorna på för mönstret vila. Nu ska det bli fokus på mössor några kvällar fram över!

Mönster: Eget, med utgång från boken Barnetöj du selv kan sy 0-4 år av Gynther och Solberg.

Material: Draktyg från http://www.znokdesign.se/, molntyg från www.jnydesign.se . Det svart/vita tyget köpte jag av någon på symässan, vet ej vem! All mudd kommer i från http://www.jofotex.se/

Positivt: Att jag fick användning för en gammal bok igen. Den har legat oanvänd länge. Jättekul att sy bebiskläder igen. Fort, fort, fort gick det!

Negativt: Att jag inte har någon att prova på. Har dock plockat fram lite gamla bebiskläder efter min dotter att jämföra med! Snyft, vad tiden går fort, igår fyllde hon hela nio år.

3 kommentarer:

  1. de ser jättefina ut! och visst är det roligt när det går så fort, man hinner ju typ på en kafferast :-)
    Gillar verkligen det svartvita tyget, blir faktiskt avis...

    SvaraRadera
  2. Jättefina,fräscha barnkläder :)
    /Hanna

    SvaraRadera
  3. Fina byxor och visst är det kul att sy bebis kläder?! Det grämer mig verkligen att jag inte sydde när något av barnen var bebisar och nu finns det inte många bebisar i bekantskapskretsen heller:( Synd att dottern är less på att prova och fotas men jag kan också förstå henne jag har ju iaf 3 st att "plåga" så de får ju vila lite emellanåt.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails