torsdag 26 augusti 2010

Muddkjol och tights i svart!

Har använt mitt gamla mönster på muddkjol med fickor i sidan. En favorit som jag återkommer till. Nu fick den bli i svart velour med svart mudd. Kanske inte världens roligaste plagg att visa men förhoppningsvis kommer den att användas mycket!

När jag ändå höll på och klippte i velouren passade jag på att klippa till ett par tights också. Hade hoppats att tyget skulle räcka till en kort bolero men tyvärr gick det inte hur mycket jag än plockade med mönsterdelarna. Har nämligen hittat en modell som jag så gärna vill sy!

Mönster: Hämtat från Allt om handarbete med mindre ändringar för bättre passform. Nr 8 aug 2008. (Samma nummer som i de två sista inläggen).

Material: Troligtvis velour från Ohlssons tyger, mudd från Tygverket i Stockholm.

Till sist: Fick frågan om det finns många bra mönster i " Allt om handabete" och min åsikt är att det inte är så. Många modeller känns lite omoderna och trista. Skulle nog inte köpa ett nummer själv men det går ju bra att låna gamla nummer och bläddra i. Sen kan man ha tur att hitta ett nummer som har en del bra modeller. Kolla gärna i nr 8, aug 2008 om du har en tjej i skolåldern!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails