fredag 20 augusti 2010

Nya skolplagg!

Det känns som en hel evighet sen jag la ut något nytt på bloggen. Här slog nämligen vardagen ner som en bomb efter semestern och jag har helt enkelt inte haft tid att sy något på flera veckor. Nu har det äntligen lugnat ner sig och jag har lyckats få tid till att sy igen. Vad jag har längtat!

Jag var så inspirerad efter semestern och hade tänkt sy lite fler sommarkläder men nu när veckorna gått känns det mer rätt att sy lite nya höstkläder till skolstarten. Tänkte försöka sy ett antal plagg till H som man ska kunna matcha och mixa ihop som man vill. En bra bas med enkla och sköna kläder att använda i skolan.

Tänkte hålla mig till fyra, fem färger och då jag har gröna och lila tyger hemma så är de givna. Sen får vi se vad det blir mer men svart är med på H:s önskelista.

Jag spånar efter nya ideer, mönster och tygkombinationer i gamla nummer av Allt om handarbete som jag lånat av min mamma.

Höstgarderoben börjar ta form. Först ut är fyra par tights.


Och så här ser de ut på!

Det blir mycket trikå och velour i enkla modeller men jag hoppas också klara av att sy några plagg som det är lite mer detaljer på! Skulle tex vara kul att sy en tuff jeanskjol.

Först ut är dock några tights med långa ben. Har provat ett nytt mönster som jag hittade i Allt om handarbete. Jag kopierade rakt av och dom satt perfekt på en gång. Inte ofta man har sådan tur! I samma nummer fanns det även fler modeller som verkat jättebra och som jag tror att jag ska testa att sy upp!

Mönster: Finns med i Allt om handarbete nummer 8 augusti 2008,Pants storlek 10 år.

Material: Tyger från Jnydesign och E-slöjd

Positivt: Att jag har hittat flera intressanta modeller som känns bra, sköna och lagom tuffa för att min dotter ska gilla dom!

Negativt: Att jag inte har haft tid att följa era bloggar som jag brukar, men det ska jag ta igen nu!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att få börja sy lite höstsaker! Gillar grönt & lila ihop, det blir man glad av... Kanske ska våga mej på tights till dottern, dina blev jättefina!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails