måndag 15 augusti 2011

Hemma igen!

Några bilder från vår semester i Italien bla kan ni se H i hemsydd tunika strosa omkring någonstans i Rom. Mycket sol och bad men även en hel del historia och fantastisk arkitektur har vi upplevt under vår vistelse i Italien!

Roade mig även med att sätta ihop ett collage på N i olika Myntaplagg! En mysig liten kille som växer så det knakar. Förmodligen har han redan växt ur dessa plagg och är nu i behov av lite nya höstkläder!

Hemma igen och med årets semestern bakom oss. Känns som om det blev extra lyckat i år. Vi hann med så mycket utan att det blev ryckigt eller stressigt och vi upplever alla att vi har haft en lååång kul semester ihop.

Utvilad och laddad med nya intryck är det nu dags att ta nya tag framför symaskinen (och med allt annat också för den delen). Är riktigt sugen på sätta igång att sy, problemet är att jag lämnade in symaskinerna på service i fredags så jag får ge mig till tåls några dagar till. Får hoppas att dom mår bra av lite omsorg och att det sen är den dröm att sy igen. Saknade är dom i alla fall!

Tänkte passa på att rita upp mönster och städa syrummet. Kanske även ta tag i UFO högen. Har några plagg som bara behöver tryckknappar för att sen vara klara. Hoppas därför även ha något att visa upp i bloggen denna vecka!

SKA OCKSÅ PASSA PÅ ATT KOLLA IN ERA BLOGGAR, KAN TÄNKA MIG ATT DET FINNS EN HEL DEL SNYGGT ATT SPANA IN DÄR SOM JAG MISSAT UNDER SEMESTERUPPEHÅLLET!

3 kommentarer:

  1. Ett litet hugg av längtan till Rom när jag ser och läser om dessa bilder. Dotra i finaste klänningen med :-)

    /singh skapar

    SvaraRadera
  2. Låter som en mycket härlig ledighet, sånt behöver man ibland...! Vilken fin bildkavalkad på dina fina bebiskläder, och vilken tur att du kan sy lite nya till honom... :-)

    SvaraRadera
  3. Härliga semesterbilder och vilken tur att barn växer så man får sy nytt ;-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails